Jollyrooms nya megarekord: 100 miljoner i oktober

Målet att nå miljarden innan nyår kommer allt närmare.

Det renodlade e-handelsföretaget Jollyroom, som säljer barn- och babyprodukter, har nått ett nytt månadsrekord med en toppnotering på en försäljning på 100 miljoner kronor i oktober månad. För hälften av den summan, 50 miljoner, ska företaget nu köpa in nya varor inför de kommande köpfesterna i november och december.

Leksaker ökade med 100 procent

Detta samtidigt som den totala omsättningen för hela 2016 landade på 658 miljoner kronor. Detta märks bland annat på antalet sessioner för folk som tittar på just leksaker, som sedan oktober 2016 ökat med 100 procent. En av orsakerna uppges vara att folk köper leksaker redan under hösten, som ska hamna i julklapssäcken i slutet av december.

Annons
Annons

- Det är en helt fantastiskt utveckling. 2017 är verkligen året då julklappshandeln flyttar ut på nätet vilket är ett stort genombrott, säger Kamilla Christiansen, SEO & SEM-chef på Jollyrom, i ett pressmeddelande.

En annan kategori som har ökat rejält är kläder och skor, som ska ha växt med 80 procent.

- Vi har haft en kraftfull tillväxt inom kläder och skor. Ett vecko-tempo på 5000 par sålda skor, visar att vi är på rätt väg. Modeller från stora kända varumärken och ett bra eget sortiment, blir en bra kombination. Nu rekryterar vi ett antal nya medarbetare till kläder- och skoavdelningen för att möta 2019 och 2020 med ett än mer kraftfullt erbjudande, säger Isabel Borén, kategorichef för Kläder och Skor.

Vill bli nummer ett

För att fira framgångarna slår företaget idag på stort och firar med både tårta och champagne.

- I dag firar vi med tårta och champagne för alla anställda. Vi har ett fantastiskt team som har levererat en lönsam tillväxt sista åren, trots att konkurrenterna har haft möjligheten att driva sina verksamheter med ofattbara förluster. Tittar man på hur siffrorna ser ut för branschen är det som våra avdelningar presterat de sista åren ingenting annat än en bragd. Vi har många duktiga och ambitiösa medarbetare som har arbetat hårt för att nå målet - att bli nummer 1, säger Ole Sauar, grundare och huvudägare av Jollyroom.

Vill nå miljarden innan årets slut

Jollyroom satsar nu på att nå en miljard i omsättning innan 2017 når sitt slut. För att nå hela vägen fram, ska de bland annat ha förberett årets julhandel ända sedan i januari.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!