Jonas Carlström lämnar NA-KD för ny tjänst hos Star Republic

Ska ge leverantörens e-handelskunder digital service.

För ungefär ett år sedan lämnade det digitala proffset tillika Facebook-experten Jonas Carlström e-handelsföretaget Mat.se för jobbet som digital marknadschef på moderaketen NA-KD.

LÄS ÄVEN: Jonas Carlström lämnar Mat.se för toppjobb på NA-KD

Annons
Annons

Nu kan vi dock avslöja att Jonas Carlström har gått vidare till e-handelsbyrån Star Republic, där han har fått rollen som Digital Marketing Specialist. Tanken är att han ska vara med och bredda Star Republics e-handelserbjudande. Detta genom att ta fram en digital strategi som ska öka försäljning hos e-handlaren i fråga.

- Det är väldigt spännande och något som jag verkligen ser fram emot. Jag har tidigare arbetat på mediabyrå och har alltid gillat omväxlingen i att vara delaktig i flera olika projekt. Jag älskar att träffa kunder och se glädjen när de visar vad den ökade försäljningen faktiskt har inneburit för dem personligen och företaget, skriver Jonas Carlström i ett mejl till Ehandel.se.

Digital PR-checklista fastnar på vägen

Jonas Carlström ser Star Republic som ett företag med “väldigt spännande e-handelskunder”, och han ser flera fördelar med att den som tar fram plattformen också tar fram företagets marknadsföringsstrategi.

- Skillnaden mellan att låta oss "som byggt systemet" göra det jämfört med till exempel en digital byrå, är att vi snabbt kan implementera föreslagna optimeringar, ändringar, shopping-feeds, skräddarsydda pixlar, och så vidare.

- Alltför ofta får en e-handelskund i dag bara en checklista från sin digitala byrå med förslag på saker som de borde ändra, vilket tyvärr nästan alltid fastnar i implementeringen.

Vad tänker du om att lämna NA-KD?

- Jag har haft en väldigt spännande och lärorik tid på NA-KD där vi nått våra tuffa och högt uppsatta försäljningsmål. NA-KD är just nu ett av de snabbast växande företagen i Europa men är samtidigt fortfarande i början av en framgångssaga. För mig personligen lockas jag mer av att utvecklas inom den digitala affären med flera olika kunder och deras utmaningar, avslutar Jonas Carlström.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!