Känt träningspar ska lyfta näthandlarens dejtbox

Prenumerationsexperterna Crate Inventors satsar på influencers.

Trenden med prenumerationsboxar inom e-handeln verkara vara här för att stanna. Nu satsar Crate Inventors vidare på sitt koncept. Företaget driver sedan tidigare flera boxkoncept som Dejtboxen, Yarnmail och Bakboxen.

Dejtboxen ska nu lyftas till nya nivåer genom ett nytt samarbete. Crate Inventors har nämligen raggat upp fitnessparet Jesper Lekland och Amanda Wallander. De har på sitt gemensamma Instagram-konto, @dreamteam.fitness, över 60 000 följare.

Annons

- Vi hittade själva Dejtboxen i höstas och tyckte att idén var briljant. När vi fick en förfrågan om att vara med och ta fram temat för januariboxen tvekade vi inte en sekund. Vi vill förmedla att träning och kärlek går hand i hand och hur man genom träningen kan ha roligt tillsammans, säger Amanda Wallander.

På ett halvår har över 6000 boxar skickats till par över hela Sverige, meddelar företaget. Januariboxen är den som komponerats av dreamteam.fitness-paret.

Brädspel bakom populäraste boxen

Jakob Twedmark, VD för bolaget Crate Inventors, vill inte avslöja innehållet i den kommande dejtboxen men tror att den kan bli mycket populär.

- Jag skulle vilja sträcka mig så långt som att säga att Dejtboxen är årets julklapp för alla par, säger Jakob Twedmark i ett pressmeddelande.

Tidigare Dejtboxar har haft flera olika teman, där den mest populära innehöll ett brädsspel.

- Vi har bland annat skapat teman kring fotografering och målning men vår mest populära box hittills var när vi tog fram ett helt eget brädspel anpassat för parrelationer, säger Jakob Twedmark.

Jesper och Amandas Instagramkonto ska vara internationellt känt och har bland annat uppmärksammats av brittiska Daily Mail.

Annons
Annons