Kenza skiftar fokus från e-handel till offline

E-modehandlarens första "flagship store".

Den 23 november öppnade Kenza Zouitens digitala modevarumärke, Ivyrevel, sin första pop-up butik i Mall of Scandinavia i Solna. Butiken hade öppet hela vägen fram till början av januari i år.

Nu meddelar företaget att de fortsätter satsa på detta koncept. 

Annons
Annons

- Ivyrevel har ju varit min lilla onlinebebis sedan 2013, men det är något speciellt med att se allt såhär och framförallt få träffa våra kunder och få ett ansikte på vår kund. Vi blev tillexempel lite överraskade över att snittåldern på vår kund i butik är högre än online, skrev Kenzas Zouiten Subosics, en av grundarna, på sin blogg i november. 

Ivyrevel öppnar två nya pop up-butiker. Den första slog upp sina dörrar i lördags, den andra mars, i Täby Centrum och den andra butiken kommer öppna i Nacka Forum den nionde mars. 

- Det är extra kul att öppna upp i Nacka Forum då det är Kenzas hemtrakter, säger Sebastian Hammarberg, Creative Brand Director på Ivyrevel, i ett pressmeddelande.

Pop-up butiken i Nacka ska bli Ivyrevels första flagship butik, på 217 kvadratmeter. E-modehandlaren ska, förutom shopping, även satsa på upplevelser i butiken. 

- Denna butik skiljer sig från våra tidigare butiker då den har en något annorlunda estetik - detta är vår flagship store, med ett större fokus på att ge kunderna en exklusiv shoppingupplevelse än tidigare, säger Sebastian Hammarberg.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!