Kicks testar 100 procent digitalt i fysisk butik

Joinar The Lobby.

AMF Fastigheter slår idag upp portarna till “The Lobby”, som sägs vara bolagets viktigaste satsning på framtidens handel. Satsningen tar plats på Regeringsgatan i Stockholm och på ett par hundra kvadratmeter ska shopping, service och umgänge få en framträdande plats tillsammans med nya lösningar för att "underlätta för såväl handlaren som kunden".

"Vill undersöka om det fungerar"

Skönhetskedjan Kicks meddelar idag att de är med på tåget och testar detta nya affärskoncept.

Annons

- I The Lobby kommer KICKS att testa en ny affärsmodell i form av Xpress Store där tjänsteutbudet står i fokus. KICKS vill även undersöka om det fungerar med 100 procent digital försäljning i fysisk miljö, förklarar företaget i ett pressmeddelande.

Det kommer alltså inte att ske någon som helst fysisk försäljning i “butiken”. Xpress Store kommer bland annat att ha skönhetsexperter på plats som kan ge kunderna “en snabb makeup/touch up”.

"I framkant kring omnikanalsretail"

Vissa heta produkter kommer att finnas på plats för att klämmas och kännas på, men försäljningen av företagets produkter sker via e-handel och iPads.

- Bakgrunden till att KICKS valt att medverka i The Lobby är att det är ett spännande koncept som helt går i KICKS linje med att ligga i framkant kring omnikanalsretail där den digitala och fysiska handeln möts. Genom att erbjuda skönhetstjänster och möten med skönhetsexperter samtidigt som man kan välja att beställa bland 25 000 produkter möjliggör vi att kunderna kan få det bästa av både den fysiska och digitala handeln, säger Gina Azaric, marknadsdirektör på KICKS.

Annons