Kitchentime i ny skrud: ”Markera att vi är i ett nytt stadie”

En ung utmanare har blivit en etablerad aktör inom köksprodukter.

Nätbutiken Kitchentime har passerat hundra miljoner, satsat på robotlager och nyligen öppnade företaget en outlet för köksprodukter.

LÄS ÄVEN: Kitchentime startar nät-outlet

Annons

Om deras nya outlet ska bjuda på låga priser så verkar huvudbutiken Kitchentime nu satsa mer på premiumprodukter. Ett fokus som nu ska förtydligas med en ny grafisk profil för företaget.

- Vi släpper nu en ny grafisk profil för att markera att vi har gått in i ett nytt stadie och positionerar oss mot premium både vad gäller vårt produktutbud och servicenivå, säger Joel Falck, vd och medgrundare, till Ehandel.se.

E-handelsföretaget lovar dock att man inte tappat sin kärna.

- Vi har fortfarande en uppstickares mentalitet, men vi erbjuder nu ett stort unikt sortiment och har robotdriven logistik med premiumfrakter som gör att våra kunder snabbt och pålitligt får sina leveranser, säger Joel Falck i ett pressmeddelande.

"Viktiga pusselbitar fallit på plats"

Företaget beskriver sin nya grafiska profil som “modern och fräsch” men att man fortfarande behåller sin “gröna färgrymd”. Det ska också bli ett mer enhetligt utseende över alla kontaktytor med kunderna.

- Vi strävar alltid efter att ge våra kunder premiumprodukter med premiumservice till lägsta möjliga pris och det är något vi hoppas utstråla med vårt nya utseende. Under det senaste året har många viktiga pusselbitar fallit på plats, vilket ökat vår kundnöjdhet och accelererat vår tillväxt rejält. Nu fokuserar vi på att samla alla dessa positiva beståndsdelar och bygga ett ännu starkare varumärke, säger Joel Falck.

Den nya visuella identiteten ska ha tagits fram av Stockholmsbyrån Bekele Nash Jandér & Co.

Den gamla logotypen:

Annons

Den nya logotypen:

Annons