Klockmärke jagar två miljoner med kunder som delägare

Löwengrips klockval mot nya mål.

Sedan Klockmärket Mockberg lanserades för tre år sedan har de växt snabbt. Bland annat har flera influencers, däribland Isabella Löwengrip, synts med företagets klockor på armen. Nu tar företaget nästa steg för att kunna växa ytterligare. Från och med idag lanserar de en crowdfundingkampanj hos FoundedByMe, med målet att dra in två miljoner kronor.

- Mockberg drivs av ett starkt community med passion för design. Vi vill gärna göra våra kunder till en del av företaget, samtidigt som vi fortsätter växa globalt. Då är gräsrotsfinansiering kanon. Vårt mål är att växa nära de som använder våra klockor, säger Mickbergs medgrundare och vd Daniel Eriksson i ett pressmeddelande.

Annons

Nio procent av aktierna tingade

Pengarna tycks redan ha börjat rulla in och i skrivande stund ska nio procent av den önskade summan redan ha inkommit. Mockbergs klockor är svensktillverkade och vänder sig främst till kvinnor. I den fysiska handeln säljs de även på NK, Mood och Åhléns. 

Mockbergs klockor designas i Sverige. De tillverkas i lättviktiga och slitstarka material. Idén till Mockberg kom först när Elvira Eriksson själv var på jakt efter en klocka.

Annons