Lagerhaus har lanserat sin nya nordiska E-handel

Som en del i sin omnikanalsatsning har Lagerhaus nu rullat ut en helt ny e-handelssajt med målet att nå konsumenter i hela Norden.

Då var det dags för lanseringen av inredningskedjan Lagerhaus nya nordiska e-handel. En sajt som ska knyta nätet och de fysiska butikerna närmare varandra. I förra veckan rullades e-handeln ut för den svenska marknaden och i helgen var det även dags att öppna upp för Danmark, Finland och Norge.

Lagerhaus, som visat sig ha en hel del följare på sociala medier, ser sin nya e-handelssatsning som en del i en större omnichannelstrategi.

Annons

– Vi lyfter nu e-handeln ännu en nivå och kan satsa internationellt samtidigt som vi tydliggör kopplingen mellan webben och fysisk butik, säger Maria Åkfors, e-handelsansvarig på Lagerhaus.

Anpassa utbudet

Utöver en uppdaterad design, byggd på Lagerhaus nya butikskoncept, är sidan mobilanpassad och innehåller fler funktioner som ska underlätta köp både på nätet och i butiker. Den nya sajten är framtagen i samarbete med e-handelsleverantören Jetshop och gör bland annat att man kan anpassa utbud och innehåll för varje marknad.

– Vi har ett stort antal följare utanför Sverige och våra produkter efterfrågas internationellt. Med hjälp av Jetshops lösningar kan vi erbjuda våra produkter till konsumenter i hela Norden samtidigt som vi för online och offline närmare varandra. Vi känner att vi har hittat en partner med rätt kunskap och lösningar för det vi vill göra, säger Maria Åkfors.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!