Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

E-handlarens ambition att möta kunderna verkar ha fallit väl ut.

Efter att ha lanserat e-handelssidor i flera länder och bland annat ställt ut på flera Fasion Weeks, bestämde sig den snabbväxande e-handeln Chiquelle nyligen för att det var dags att öppna företagets första tillfälliga butik. Valet av plats föll på Kungsträdgården i Stockholm och när det i dag blev dags att slå upp dörrarna ringlade sig köerna långa utanför butiken.

- Vi släpper in folk i grupper eftersom det fortfarande är hundratals som väntar i kön. Vi har bett om förstärkning och har tagit in mer personal, rapporterar VD:n Pouya Boland.

Annons
Annons

Chiquelle fick hantera det stora intresset genom att släppa in kunderna i grupper

"Har lyckats få till en succé" 

Enligt Pouya Boland var de första förväntansfulla besökarna på plats redan klockan 9.00, det vill säga tre timmar innan butiken öppnade. Vid ett tillfälle stod över 700 personer i kö, och Chiquelles VD sade sig ha känslan av att hans företag kunde “skapa en moderevolution”.

- Vi väntar oss tusentals kunder under de första tre timmarna. Att öppna en pop up-butik är inte enkelt, men vi har lyckats med att få till en succé, säger han.

Efter den lyckade premiären väntar fler pop up-stores för Chiquelle, lovar Pouya Boland. När och var de kommer att uppstå återstår att se.

Bloggaren Ainabanaina var en av besökarna i Chiquelles tillfälliga butik

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!