Lanserade växthus i 3D – nu kommer nya miljoner

Tar in PR-företag som ny delägare.

Med ambitionen att göra fantasi till verklighet släppte e-handelsföretaget Wexthuset nyligen vad som skulle vara en unik 3D-lösning för att hitta rätt växthus.

LÄS ÄVEN: Svensk e-handlare först ut med unikt 3D-verktyg för växthus

Annons
Annons

Ägarandel i utbyte mot reklam

Nu visar det sig att företaget har fler överraskningar i rockärmen. Wexthuset har nämligen tagit in 12 miljoner från Aggregate Media, som därmed blir ny delägare i bolaget. Pengarna är tänkta att öka Wexthusets marknadsföringsbudget.

Genom avtalet med Aggregate Media får Wexthuset nämligen tillgång till annonsering i till exempel tidningar, radio och TV. Upplägget har tidigare använts av andra e-handlare, som till exempel Pen Store.

LÄS ÄVEN: Pen Store får ny delägare och reklam för 10 miljoner

- Vi är väldigt glada över att få in Aggregate som delägare. Mediebudgeten som de tillför samt erfarenheten av att bygga upp e-handelsbolag är väldigt värdefull för oss när vi nu ska öka tillväxttakten och ta marknadsandelar framöver, säger Lena Ljungquist, grundare av Wexthuset, i ett pressmeddelande.

"Ser fram emot att växa bolaget"

Utöver sin egen e-handel agerar Wexthuset grossist till återförsäljare. Företaget har också en fysisk trädgårdsbutik. Merparten av försäljningen sker i Sverige, men övriga Norden uppges växa snabbt. Wexthuset har dessutom mött ett växande intresse från Japan där Wexthuset för övrigt har en specialanpassad e-handelssajt.

- Wexthuset har ett starkt kundererbjudande tack vare sitt breda sortiment av kvalitetsprodukter för odling och trädgärdsskötsel i kombination med en omfattande artikelbank där kunden kan tillgodogöra sig kunskap kring hur man odlar. Vi ser fram emot att växa bolaget tillsammans med grundarna och övriga ägare, säger Adam Lodin, Investment Manager, Aggregate.

LÄS ÄVEN: Wexthuset mot 20 miljoner - går nu in i Japan

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!