Lanserar e-handel efter 114 år: ”Hoppas på stark utveckling”

Fjärde generationen gjorde slag i saken.

Vi har vid flera tillfällen kunnat berätta om företag och varumärken som efter flera decenniers verksamhet - och efter ibland så mycket som hundra år - tagit steget och lanserat en egen e-handel.

Nu har turen kommit till familjeföretaget Rydbergs Ur, som lanserar en egen e-handel efter 114 år i branschen. Företaget, och därmed den nya nätbutiken, drivs nu av Mikaela Rydberg. Hon är den fjärde generationen som ansvarar för företaget.

Annons
Annons

- Vi tror och hoppas på en stark utveckling för e-handeln i takt med att vi trappar upp marknadsföringen, säger Mikaela Rydberg i ett pressmeddelande.

"En viktig del av företaget"

Den nya e-handeln, som har satts ihop av leverantören Askås, är tänkt att fungera som ett skyltfönster för företagets fysiska verksamhet. Rydbergs Ur öppnade sin första fysiska butik i centrala Helsingborg i början av 1900-talet. År 1977 expanderade verksamheten med en fysisk butik i köpcentret Väla Centrum.

Men med den nya e-handeln hoppas Rydbergs Ur också kunna nå kunder utanför Helsingborgsregionen.

- Jag tror att vår fysiska handel utvecklas med hjälp av e-handeln och framöver blir rydbergsur.se en viktig del av företaget. Tack vare e-handeln kan vi nå ut med våra produkter och vår service till hela landet, säger Mikaela Rydberg.

Rydberg Urs e-handel öppnade för beställningar i juni i år.   

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!