Lanserar exklusivt mobilspel – med hjälp av Youtuber

Bubblerooms nya spel ska ge kvinnor mellan 18 och 40 en inblick i företagets "glamorösa värld".

E-handlaren Bubbleroom kommer under mars att göra något som de själva påstår att de är “först i branschen” med. Då lanserar företaget nämligen ett mobilspel, som ska ha fokus på engagemang och kundupplevelse i syfte att skapa en långsiktig kundlojalitet. Spelet ska vara framtaget i samarbete med mobilspelstudion Gamerce, som specialiserat sig på att göra mobilspel till just företag.

Therese Lindgren ska nå unga kvinnor

Vid lanseringen kommer Bubbleroom dessutom att få hjälp av flera influencers, varav en ska vara Youtubestjärnan Therese Lindgren. På så sätt hoppas man på att lyckas nå målgruppen - kvinnor mellan 18 och 40 år. 

Annons
Annons

- Utöver Bubblerooms primära fokus, som är e-handel, vill vi genom spelet erbjuda våra kunder ett mervärde, i form av underhållning. Målet var att skapa något extra för att premiera och aktivera vår målgrupp, ett sätt att skapa en långsiktig relation till våra kunder och följare. För att sprida kunskap och information om vårt spel har vi även involverat influencers. Therese Lindgren var ett självklart val för oss i det här samarbetet, säger Bubblerooms marknadsföringschef, Tina Malmqvist, i ett pressmeddelande. 

Spelet kommer att heta Party Puzzle, och är ett så kallat “tre i rad”-spel. Det utspelar sig i en stadsmiljö, där spelaren ska klara olika banor och får en belöning när de når nya nivåer. Denna kan exempelvis bestå av en rabattkupong, för vilken kunden givetvis ska kunna handla på Bubbleroom.se. 

"Passar Bubblerooms målgrupp perfekt"

Men Bubbleroom räknar inte med att spelet kommer att bli någon större trafikdrivande kanal. Istället handlar det om att låta kunderna få insyn i e-handlarens “glamorösa värld”.

- Genom att matcha en spelkategori som passar Bubblerooms målgrupp perfekt, har vi skapat en upplevelse som är unik. Målet har varit att ge en inblick in i Bubblerooms glamorösa värld och ge tillbaka till deras kunder, genom att underhålla, belöna och engagera dem på ett helt nytt sätt, säger Patrik Bertilsson på Gamerce.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!