Optikfรถretaget Lensway, som kรถrde igรฅng pรฅ nรคtet 1999, har nu hittat en ny metod fรถr att mรถta konkurrensen i branschen. I dagarna lanseras Lensway Magazine, som รคr en digital publikationย med redaktionellt innehรฅll.
Ska nรฅ reklamtrรถtta konsumenter
Lensway har de senatse รฅren satsat allt mer pรฅ just content. Inte minst ser de fรถrdelar i att sรฅdant material har chans att gรฅ hem รคven hos konsumenter som ogillar traditionell reklam. Content riskerar heller inte att stoppas av ad-blockers.
- Dessutom har nysatsningen pรฅ glasรถgon gett oss ett รถkat behov av att jobba mer med content och inspiration, sรคger fรถretagets marknadschef, Sofie Struwe i ett pressmeddelande.
Ska funka som nav
Tanken รคr att magasinet ska bli ett nav fรถr รคmnen som inte kan tas upp pรฅ hemsidan och mรฅlet รคr att pรฅ sรฅ sรคtt bรฅde generera fรถrsรคljning och fรถrรคndra upplevelsen av fรถretagets varumรคrke.
Framรถver kommer fรถretaget รคven att titta pรฅ hur innehรฅllet kan integreras med nรคtbutiken.
- Vรฅr mรฅlsรคttning รคr alltid att guida och inspirera med glรถd och passion samt hitta lรถsningar som underlรคttar mรคnniskors vardag. Jag tycker att LensWay Magazine uppfyller alla dessa krav, sรคger Sofie Struwe.
Hela arbetet med LensWay Magazine har gjorts internt av fรถretagets inhousebyrรฅ tillsammans med mediebyrรฅn Bizkit Havas.
LรS รVEN:ย E-handlarna som satsar pรฅ redaktionellt innehรฅll