Lifes e-handel får nytt liv och Klarna tar plats i kassan

Ska möjliggöra mer omnikanal.

Hälsokostkedjan Life får en nystart med sin e-handel - igen. Även 2014 bestämde sig företaget för att rusta upp i e-handeln och nu är det alltså dags igen.

LÄS ÄVEN: Hälsokostkedja ska stärka sina butiker med ny e-handel

Annons
Annons

"Betallösningen kommer att gå via Klarna"

Life har valt att ge Cloud Nine i uppdrag att ta fram den nya e-handeln, som kommer att bygga på plattformen Litium, som även har utökats med ett API-lager och fått ett gränssnitt byggt i React.

- Detta innebär att Life får en flexibel lösning för framtiden med en snabb användarupplevelse. Designmässigt kommer lifebutiken.se få ett stort lyft och bygga på ett shop-in-shop tänk. Betallösningen kommer att gå via Klarna, skriver företaget i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Hälsokedjan Life lanserar omnikanals-leveranser

Vill ge "fin" användarupplevelse

Företagets nordiska chef för e-handel och omnikanal hoppas på att den nya e-handeln ska stärka företaget online.

- Arbetet som pågår nu syftar till att stärka Life digitalt. Med hjälp av ett tydligt användarfokus och omnikanal-tänk vill vi ge våra kunder samma fina användarupplevelse som de är vana vid i den fysiska handeln, säger han.

Lanseringen av den nya nätbutiken är satt till någon gång under fjärde kvartalet i år.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!