Lönen inne på kontot – då slår CDON till med Green Friday

Passar på före sommarrean.

När CDON för två år sedan lanserade sin egen shoppingdag Green Friday, kom succén som ett brev på posten. E-handlaren femdubblade sin försäljning jämfört med en vanlig helg, och valde därför att upprepa konceptet även förra året.

LÄS ÄVEN: CDON sålde för 50 miljoner under Green Friday

Annons
Annons

Har kopierats i andra länder

Green Friday kom till som en motsvarighet till Black Friday, eftersom CDON ansåg att det behövdes en kampanjdag även under våren. Nu på fredag är konceptet tillbaka för tredje gången, och CDON väntar sig inget mindre än succé. I ett pressmeddelande skriver företaget att konceptet “växer sig starkare för varje år”.

- Konceptet är detsamma i år men vi har ökat antalet bra deals till våra kunder. Vi har dubblat antalet timdealar, skriver Magnus Fredin, vd för CDON.com, i ett mejl till Ehandel.se.

På vilket sätt är konceptet starkare? Kan ni delge några siffror?

- Vi delger inga siffror, men fler och fler kunder upptäcker vårens största shoppingdag på CDON. Fler handlare hakar även på och kopierar CDON:s Green Friday, inte bara i Sverige utan även i andra nordiska länder.

Inför Green Friday utlovar CDON att kunder som handlar under dagen, kommer att hitta "lika starka och prisvärda erbjudanden" som under Black Friday. Nya erbjudanden kommer att dyka upp på CDON.com varje timme.

"I god tid före sommarrean"

Ehandel.se kunde nyligen berätta om ett gäng franska e-handlare som hade gått ihop och lanserat den nya kampanjperioden "French Days". De inleds också nu på fredag, den 27 april.

LÄS ÄVEN: Landets e-handlare går ihop och utmanar Black Friday

Varför är just slutet av april en lämplig kampanjtid?

Annons
Annons

- Valet av tidpunkt beror helt enkelt på att vårförsäljningen har kommit igång, men det är fortfarande i god tid före sommarrean. Dessutom har lönen landat på kontot, avslutar Magnus Fredin.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!