MadLady i kamp mot cancern med unik bröstkampanj

E-handlarens kampanj #Boobiepwr ska hylla kvinnokroppen och samtidigt dra in pengar till cancerforskningen.

Att oktober är månaden då världen kraftsamlar mot bröstcancer har nog inte undgått någon. Från olika håll erbjuds vi att handla rosa produkter varpå butiken ska skänka en andel till forskningen mot cancern. 

Även hos e-handlaren MadLady har en kampanj utformats, men enligt grundaren Madelene Fisch är den lite mer “mad” än andras. I samarbete med designern Claudia Chanhoi har MadLady tagit fram ett print bestående av sex par bröst med olika utseende. Det utgör nu huvudmotivet i företagets bröstcancerkampanj #Boobiepwr och kommer att tryckas på bland annat kaffemuggar, mobilskal och påslakan.

Annons
Annons

- Kampanjen som vi kallar “boobiepwr” ligger i linje med vår kommunikation; den är edgy, gör ett avtryck och får en att titta en extra gång. Vi vill hedra alla de som kämpat, kämpar och som kommer att behöva kämpa mot bröstcancer. Samtidigt är den ett viktigt ställningstagande eftersom den visar delar av nakna kvinnokroppar, säger Madelene Fisch.

"Ett företag med stark värdegrund"

MadLadygrundarna fick inspiration till kampanjen under en inköpsresa till London, och Madelene Fisch lyfter fram tanken bakom trycket - att avsexualisera kvinnokroppen och visa att man inte behöver vara på ett särskilt sätt för att passa in.

- Som aktör inom modebranschen bär vi en stor del av det ansvar som skapar normer i samhället. Detta är ett ansvar som vi stolt axlar. MadLady visar kvinnors kroppar som de ser ut, och retuscherar inte bort hår eller bristningar på våra modeller. Vi är ingen maskin som pumpar ut produkter, vi är ett företag med en stark värdegrund som har en vision att skapa både en bättre samtid och framtid för våra medmänniskor.

Hur stor del av försäljningen går till välgörande ändamål?

- För varje såld vara går tio procent till kampen mot bröstcancer, vilket vi är väldigt stolta över att kunna ge. Vi har länge velat göra en kampanj som denna, så det känns som en oerhörd viktig milstolpe för MadLady, säger Madelene Fisch.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!