Made.com plockar in kapital för europeisk expansion

Den London-baserade e-handlaren, som skippar alla mellanhänder och länkar samman konsumenterna direkt med sina designers, har fått in 60 miljoner dollar för fortsatt expansion i Europa.

Made.com, ett brittiskt e-handelsföretag grundat i april 2010, har valt modellen att jobba direkt med designers och skippa alla mellanhänder. Något som gör det möjligt att sälja allt från designermöbler till cyklar till ett pris som är runt 70 procent lägre än motsvarande produkter på marknaden.

Made jobbar med ett 50-tal designers och har nära samarbeten med tillverkare över hela världen, och sedan starten för drygt fem år sedan finns man nu i Storbritannien, Frankrike, Italien, Tyskland, Belgien och Nederländerna.

Annons
Annons

Ökade omsättningen med 63 procent

Under förra året omsatte bolaget 43 miljoner pund, en ökning med 63 procent jämfört med föregående år. Idag står den internationella försäljningen för drygt 30 procent. En siffra som ska upp till 50 inom en snar framtid, och nu får man lite extra hjälp för att nå målet.

Made har nämligen plockat in 60 miljoner dollar i en ny finansieringsrunda ledd av Partech Growth Fund där även Fidelity Growth Partners och Level Equity finns med på ett hörn. Pengar som främst ska användas för accelerera bolagets expansion i Europa.

 

Källa: TechCrunch
Foto: Made.com

 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!