Mammornas modebutik ökade e-handeln med 31 procent

Rusning från 57 marknader.

Med en omsättning på strax under 49 miljoner kronor både år 2016 och 2017, har Boob Design varit nära milstolpen på 50 miljoner kronor i en tid nu. Företaget säljer kläder för gravida och ammande kvinnor under det egna varumärket Boob via återförsäljare och egen e-handel.

LÄS ÄVEN: Svenskt klädföretag lanserar ny skräddarsydd e-handel

Annons

"En fortsatt positiv utveckling"

Men även om omsättningen alltså har legat på i princip samma nivå i två år, så har företagets e-handel lyckats flytta fram positionerna.

- Den egna e-handeln visar en fortsatt positiv utveckling och har ökat med 31 procent från föregående år, skriver företaget i sin färska årsredovisning.

Samtidigt har resultatet förbättrats något, från strax under till strax över 2,8 miljoner kronor.

Fokuserar på Tyskland och USA

I dagsläget har Boob Design återförsäljare på 20 marknader, medan den egna e-handeln säljer till 57 marknader. Tyskland och USA lyfts fram som fokusmarknader, och det är uppenbart att Boob Design har globala ambitioner.

- Fokus under 2018 är fortsatt tillväxt genom vidareutveckling av varumärke och produkter, utan att ge avkall på kvalitet och hållbarhet. Visionen är att bli det självklara och mest hållbara valet för mammor världen över.

Annons