MatHem: Vegetarianerna ska slippa se kött i e-handeln

"Det viktiga är att kunden ser de varor som de handlar mest av".

Ökad personifiering i nätmatsbutiken ska göra att vegetarianer ska slippa se kött när de loggar in för att beställa mat. Det ska MatHems medgrundare Karolin Kull ha sagt inför Spargalan Nordnet Live, som går av stapeln idag och där paret Kull är några av talarna. Detta rapporterar Svenska Dagbladet.

- Är du vegetarian ska du inte behöva se kött på sajten. Vi anpassar vårt utbud efter vad kunden handlar, så vi har lika många butiker som kunder. Det viktiga är att kunden ser de varor som de handlar mest av, säger Karolin Kull till tidningen.

Annons

Personalisering ska ge lönsamhet

MatHem menar att deras erfarenhet är att många av bolagets kunder är miljömedvetna därför köper mat som går i enligthet med den övertygelsen. 

Ytterligare personalisering tror Karolin Kull nu kan bli en av de faktorer som äntligen kan göra företaget lönsamt.

- Vi planerar för vinst, det är allt vi kan säga just nu, säger hon.

Under 2016 omsatte MatHem runt 1 miljard och under 2017 tros omsättningen landa på en ännu större siffra. Detta är dock ännu inte sammanställt.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!