Mer e-handel hos Stadium med nytt digitalt koncept

I morgon lanseras en lösning med digital skyltning i kedjans butiker.

Sportkedjan Stadium ska integrera e-handeln mer i sina fysiska butiker. Det är i alla fall tanken med det nya koncept som företaget går ut och berättar om idag.

“Tar shoppingupplevelsen till nästa nivå”

Satsningen beskrivs som ett sätt att “ta e-handeln till butiksgolvet” och tanken är att kunder i de fysiska butikerna ska kunna få en helt digital köpupplevelse. Det görs möjligt genom ZetaDisplay, som är en nordisk leverantör med fokus på digital butikskommunikation och som bland annat jobbar med så kallat digital skyltning.

Annons
Annons

- Vi har återigen utmanat oss själva och branschen. Med vårt nya Stadium-koncept erbjuder vi morgondagens butik och tar shoppingupplevelsen till nästa nivå, vilket gör det enklare och roligare att handla till sitt aktiva liv. Med tillgång till hela vårt centrallager av sport och sportmode kan kunderna tillsammans med vår kunniga personal via skärmar i butik, botanisera bland alla varumärken och produkter och sedan få dem fraktfritt levererade, säger Stadiums VD Karl Eklöf i ett pressmeddelande.

Imorgon lanseras lösningen i Stadiums butik på Drottninggatan i Stockholm. För att säkerställa sitt fortsatta digitaliseringsarbete har Stadium ingått ett femårigt ramavtal med ZetaDisplay.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!