Miljardbolagets nya Click & Collect – 15 min till färdig order

Uppdaterar företagets Pitstop-funktion.

Industriföretaget Würth, vars koncern omsätter över hundra miljarder kronor, satsar allt mer på e-handel i takt med att företagskunderna kräver det. Företaget har kommit en bra bit med sin e-handel och faktum är att man redan har funktioner som click & collect i Würths fysiska butiker.

LÄS ÄVEN: E-handlarens superresultat: 4,1 miljarder första halvåret

Annons

Würth kallar det dock inte click & collect utan Pitstop. Nu meddelar företaget att man uppdaterar konceptet med ännu snabbare leveranser. Tidigare har nämligen alla click & collect-order gått via centrallagret, något som ska ha gett en leveranstid på minst 24 timmar.

"En otroligt positiv upplevelse"

Nu gör man som många andra detaljhandlare och kopplar ihop butiklagret med click & collect och därmed minskar leveranstiden drastiskt. Ordern går helt enkelt direkt till butiken och utlämning kan därmed ske kort efter att beställningen har lagts.

- Reaktionerna hittills har varit positiva, både från kunder och från våra butiker. En av våra butiker ringde en kund 15 minuter efter att kunden lagt ordern och berättade att ordern fanns att hämta. Det hela blev en otroligt positiv upplevelse för kunden, säger Daniel Sundell, ansvarig för Würths digitala affär, i ett pressmeddelande.

Kunderna ska lätt kunna se i Würths e-handel om artikeln finns på lager i butik och sedan kunna bestämma om de behöver den snabbt eller om de kan vänta en dag. Butikerna har samtidigt inte ett lika stort utbud som e-handeln så allt kan förstås inte levereras inom några minuter.

- Att handla på nätet ger också kunderna tillgång till ett bredare produktutbud. I Würths e-handel finns över 35 000 artiklar, butikerna har ofta ett snävare produktutbud på lagerhyllan, konstaterar företaget.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!