Mio: ”E-handeln är vår största säljkanal”

Med 22 miljoner besökare och flera miljarder i omsättning har nätbutiken nu blivit Mios största försäljningskanal.

I maj kunde vi berätta att Mio ännu en gång ökat sin e-handel med 100 procent och därmed nådde 200 miljoner omsättning i nätbutiken under 2016/2017.

E-handeln har gått om butikerna

Igår släpptes det slutliga resultatet och nu berättar Mios VD Björn Lindblad att de senaste årens kraftiga tillväxt i e-handeln har gjort att kanalen nu gått om de fysiska butikerna i försäljning.

Annons
Annons

- Vår e-handel är idag vår största säljkanal, skriver han till Ehandel.se.

22 miljoner besök i nätbutiken

Totalt under det senaste året har 22 miljoner personer besökt företagets nätbutik och totalt sålde kedjan för 5,5 miljarder kronor. Över 2,5 miljarder av dessa kommer alltså direkt från e-handeln.

- E-handeln är viktig som information och inspiration men blir viktigare och viktigare för vår totala affär, konstaterar Björn Lindblad.

Mio ska nu, enligt statistik från undersökningsföretaget GFK, vara marknadsledande på sängar i Sverige. Sedan 2010 ska inkomsterna från försäljningen ha ökat från 100 miljoner, till att nu ha passerat en miljard kronor.

LÄS ÄVEN: Juli näst bäst någonsin för Mios e-handel

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!