Motalasystrar vill sätta staden på kartan med sin e-handel

Ska installera box för upphämtning av order 24/7.

När systrarna Emelie Karlberg och Madeleine Arvidsson grundade e-handeln Room99 år 2011, så var det med ambitionen att sälja produkter inom inrednings- och barnsegmenten.

Webbutiken har sedan dess utvecklats och beskrivs nu av grundarna som "en stor framgång".

Annons

Hemstaden tredje största marknaden

Idag har man fortfarande det lokala kontoret samt e-handelslagret i Motala, där systrarna också är uppväxta och bosatta. Det är troligen också orsaken till att företagets produkter är särskilt populära i staden.

- Motala är idag den tredje största marknaden för webbutiken, detta efter att Room99 satt upp en stor skylt på utsidan av sitt e-handelslager, konstaterar företaget i ett pressmeddelande.

Samtidigt ser systrarna en stor tillväxtpotential i staden och väljer nu att därför satsa ytterligare på Motala.

Om bara ett år så hoppas man att Motala är webbutikens största marknad. För att nå dit har man bland annat infört att alla e-handelskunder kan hämta sina beställningar på lagret samma dag som de lagt sin order.

Box ska ge bättre tillgänglighet

Nu väntar också ytterligare en investering, för att företaget ska bli ännu mer attraktivt på hemorten.

- Vi ska vara tillgängliga för Motalaborna. Ett viktigt steg i den riktningen är en så kallad 24/7-box, som vi så småningom ska förse e-handelslagret med. Den gör att kunderna kan hämta sina varor dygnet runt, och därmed inte blir beroende av våra öppettider, säger Emelie Karlberg.

Tanken är att både Motalabor och personer som bara passerar staden, ska kunna beställa och hämta på vägen oavsett tid på dygnet. Företaget strävar på så sätt efter att vara "en naturlig del av stadens utveckling och att bidra till att locka besökare", som de själva uttrycker saken. En annan ambition är att sätta Motala på kartan.

- Återkom om ett år, då ska vi ha nått vårt mål, säger Madeleine Arvidsson.

Annons

Annons