Nelly lanserar Pride-kampanj – skickar vinsten till RFSL

Kollektion och tillhörande manifest.

I förra veckan kunde vi berätta att Zalando för första gången skulle delta i de tyska Pride-festligheterna, och därmed även i paraden som ägde rum under Christopher Street Day nu i lördags.

LÄS ÄVEN: E-handelsjätte deltar i Pride för första gången

Annons
Annons

Men även är på hemmaplan drar e-handlare sitt strå till stacken för att stå upp för sexuella minoriteters rättigheter. Till exempel har Nelly.com, tillsammans med systerbutiken Nly man, tagit fram en särskild kollektion för att fira Europride i Stockholm och Göteborg. Kollektionen har fått namnet #NLYLOVE och släpps i företagets e-handel den 30 juli.

- Både Nelly.com och NLY MAN arbetar för att vara inkluderande och inspirera alla som är intresserade av att köpa mode. Det gör vi genom flera olika initiativ och ett av dem som vi är stolta över är vårt samarbete med RFSL Ungdom i samband med EuroPride, säger Anna Ullman Sersé, vd på Nelly.com och Nly Man, i ett pressmeddelande.

"Har aldrig varit viktigare"

Nellys kampanj är byggd runt budskapen “Equality” och “Proud”, och ambitionen är att stå upp för alla människors lika värde. I samband med att den släpps kommer följande manifest att läggas ut på företagets plattformar:

- Aldrig någonsin har det varit viktigare att stå upp för allas lika rätt. Allas rätt till kärlek och identitet – och allas rätt att uttrycka sig på sina villkor.

Vinsten från Nellys Pride-kampanj kommer att skänkas till organisationen RFSL Ungdom, som arbetar för bland andra homosexuellas och transpersoners rättigheter.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!