Nordiska Galleriet rekryterar i storsatsning på e-handel

"Ser oss själva som en hundra år gammal startup".

Möbelbutiken Nordiska Galleriet meddelar nu på morgonen att man gör en storsatsning på e-handel. Företaget har rekryterat två starka namn inom e-handeln, som nu även blir delägare.

För att leda e-handelssatsningen har bolaget tagit in Per Sköld och Rickard Liljeros, som båda har en bakgrund ifrån nätbutiken Bangerhead. Per Sköld är medgrundare och tidigare VD för Bangerhead och Rickard Liljeros tidigare marknadschef.

Annons

"Ett något högre prissegment"

De båda ska nu styra upp Nordiska Galleriets nätsatsning när det kommer till e-handeln och den digitala marknadsföringen. Per Sköld blir e-handelschef för Nordiska Galleriet. Ett bolag som grundades 1912 och är återförsäljare av exklusiva designmöbler och inredningsdetaljer, med en fysisk butik på Nybrogatan 11 i Stockholm.

- Vi ligger i ett något högre prissegment än de tidiga aktörerna, men vi är övertygade om att våran nisch tar ordentlig fart i och med denna satsning. Vi ser oss själva som en hundra år gammal startup och det genomsyrar allt vi gör, säger Per Sköld, nytillträdd e-handelschef på Nordiska Galleriet.

"Den största satsningen hittills"

Nordiska Galleriet ska under 2016 fått nya ägare och denna nysatsning på e-handeln är en del av bolagets nya strategi.

- Vi ställer nu om från att vara en klassisk möbelbutik till att även innefatta inrednings- och arkitekttjänster, försäljning till företag och e-handel, som är den största satsningen hittills, säger Axel Söderberg, arbetande styrelseordförande på Nordiska Galleriet.

Annons