Ny e-handelsbyrå ska hjälpa dig att lyckas på nätet

"Vill lösa den digitala ångesten."

Vi har sett att det finns ett flertal hinder som hämmar tillväxt för de som agerar inom e-handel. Tillsammans med våra kunder vill vi se över hela den digitala utmaningen och agera aktivt stöd genom hela processen.

Så förklarar den nya e-handelsbyrån Levvels VD, Björn Walther, varför byrån startats.

Annons
Annons

Det är han själv, tillsammans med en rad andra e-handelsveteraner, som vidareutvecklat en av de tidiga satsningarna från investmentbolaget Wellstreets inkubator The Lab, och skapat Levvel. Med i gänget finns bland andra även Wellstreet-medarbetarna Anton Ijäs och Sïmon Saneback, samt e-handelskonsulten Art-ong Songdon.

"Många har svårt att växla upp"

Levvel består idag av ett team på 6 personer som kommer från ett flertal olika bakgrunder och tillsammans har samlat på sig decennier av erfarenheter från kända varumärken och retailkoncept. Genom att agera oberoende partner, vill Levvel lyfta in sina kunskaper till e-handelsbolag och organisationer, samt bidra till deras långsiktiga framgång.

- Många bolag har svårt att växla upp sin verksamhet i snabb takt, man sitter fast i olika beslutsprocesser och har svårt att göra bra prioriteringar. Där kan vi komma in och bidra med rådgivning, analys samt optimering och slutligen stöd under implementering, förklarar Björn Walther.

Vill hitta lösningar som hjälper många 

En annan tanke är att på sikt kunna identifiera de behov som finns hos flera e-handlare och hitta nya lösningar för bättre tillväxt.

- Genom att kontinuerligt ha en bra dialog med e-handlare och digitala aktörer kan vi över tid upptäcka, utvärdera och säkerställa att varje kunds lösning har rätt mix av samarbetspartners för att kunna växa på bästa sätt, fortsätter han.

Samtidigt hoppas byrån kunna hjälpa e-handlare även med annat än de tekniska bitarna.

- Vi som bolag är alltid nyfikna och intresserade av företags utmaningar i den digitala resan. Att sitta ned tillsammans med en grupp personer som beskriver sin målbild och vision, är för oss ett inspirerande sätt att inleda ett bra samarbete. När vi och vår kund är synkroniserade och har en gemensam målbild kan vi verkligen börja skapa lösningar som når hela vägen, säger Björn Walther.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!