Ny e-handelsportal vill göra dropshipping enklare

Droshi vill bli den självklara dropshipping-tjänsten för e-handlare och leverantörer.

Dropshipping är inget okänt fenomen i Sverige, även om det är mer vanligt förekommande i USA och i andra europeiska länder. Förutom att man som e-handlare slipper sitta på ett stort lager är det leverantören som sköter allt det praktiska med att paketera och skicka varorna till kunden.

Att hitta leverantörer att samarbeta med är däremot kanske inte så enkelt, men detta är något som Droshi hoppas kunna ändra på. En ny svensk portal för dropshipping.

Annons
Annons

– Vi gör det enklare för leverantörer att hitta kunder, lättare för nätbutiker att sälja och ger konsumenterna fler valmöjligheter. Dessutom är vi ett mycket klimatsmart alternativ, säger Jonas Salminen, VD och grundare av Droshi.

Miljontals produkter utan risk

Som e-handlare börjar man med att registrera ett konto och kan sedan via en admin-panel välja bland 1000-tals produkter från utvalda och kontrollerade europeiska leverantörer. Sedan är det bara att lägga in önskade produkter i nätbutiken.

När en order trillar in skickas den först till Droshi som sedan förmedlar den vidare till leverantören, och denne skickar slutligen ut produkten till slutkund med butiken som avsändare. Förutom att marginalerna självklart sjunker vid den här typen av e-handel kostar det även en liten slant att använda sig av Droshi.

Från 399 kronor till 1 999 kronor per månad beroende på vilken av företagets prenumerationer, som ger tillgång till olika fördelar och antal produkter, man väljer att använda sig av.

– Med vår hjälp kan näthandlare sälja varor utan att köpa in ett lager själva. De kan ha tusentals och i framtiden miljontals produkter till försäljning helt utan risk, inget lager, inga personalkostnader och ingen logistikavdelning, säger Jonas Salminen.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!