Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Den skånska e-handelsstartupen Mylla Matmarknad, som drivs av e-handelsprofilen Maria Richardsson tillsammans med Petter Wärnsberg och Rickard Sandahl, har vunnit ett delpris i entreprenörstävlingern Venture Cup. Företaget utsågs till "Best Traction" när deltävlingen för södra Sverige nyligen avgjordes.

- Vinsten är en fin och värdefull bekräftelse av vår idé, och som vi med glädje skulle dela tillsammans med alla de producenter som vi jobbar tillsammans med och som ställt upp på oss under vår uppstartsperiod, säger Maria Richardsson i ett pressmeddelande.

Annons
Annons

Mylla Matmarknad kom till som ett sätt att förändra sättet vi handlar livsmedel på. Bolagets affärsidé är att via en nätbutik sälja mat direkt från producent till konsument. Hittills är Mylla Matmarknad aktivt i Malmö med omnejd.

LÄS ÄVEN: De vill skaka om matbranschen: "Har fått fantastisk feedback"

"Ett enkelt sätt att handla klimatsmart"

I Venture Cups prismotivering beskrivs Mylla Matmarknad på följande sätt:

- En ny typ av matbutik, där du kan handla direkt från producenterna. Samma bekvämlighet som en vanlig mataffär, men med bättre transparens, färskare varor och bättre betalt för producenterna. Ett enkelt sätt att handla mer klimatsmart helt enkelt.

Venture Cup utser varje år ett antal regionala vinnare i kategorierna Impact Maker, Game Changer, Student Superstart och Best Traction. I september möts alla finalister i en final, som går av stapeln i Göteborg. Då kommer ett av de deltagande företagen att belönas med titeln Startup of the Year.

LÄS ÄVEN: Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!