Ny plattform ska undanröja Hööks omnikanalhinder

En internationell satsning i alla kanaler ligger bakom hästsportshandlarens senaste plattformsbyte.

Hööks Hästsport är ett av Skandinaviens ledande företag inom hästsportsbranschen. Förutom ett stort butiksnät i Sverige, Norge, Danmark och Finland finns man sedan 1999 även på nätet och e-handeln är idag en av företagets viktigaste säljkanaler.

Något som gjorde att man hösten 2013 valde att uppgradera till en ny e-handelsplattform som skulle ge företaget möjligheter att växa. Men trots det är det nu återigen dags att byta plattform och den här gången föll valet på Jetshop Commerce.

Annons
Annons

– Vi sökte en ny partner som vet vad det innebär att verka på flera marknader samt i flera kanaler och som kan bistå oss i att tillmötesgå de krav som våra kunder ställer på oss. Men viktigast av allt var att hitta en partner som vi verkligen kan prata e-handel och omnikanal med, säger Joachim Höök, VD för Hööks Hästsport.

Lanseras under hösten

Möjligheter till en sömlös omnikanal ligger alltså bakom ytterligare ett plattformsbyte för hästsportshandlaren och den nya sajten kommer att lanseras senare i höst. Den kommer även att integreras med InRivers plattform för PIM och affärssystemet Harmoney från Pulsen.

– Vi har satsat mycket de senaste åren på att addera cross-border capabilities och omnikanalhandel i vårt SaaS-erbjudande mot mid-size retail, säger Fredrik Hedblom, COO på Jetshop

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!