Nya e-handelsprofiler till Gents

Posterna som produktchef och AD får nya innehavare.

Skönhetsföretaget Gents, med säte i Helsingborg, har mycket på gång inför 2018. Det började dock redan i höstas, då företaget flyttade in i sitt sprillans nybyggda lager. Mer om detta kommer ni förresten att kunna läsa i veckans helgläsning, som kommer på lördag.

E-handelsprofil blir produktchef

Nu meddelar företaget att de även får förstärkning i toppen, där det nu sker flera förändringar. En av dem är att Rikard Axelsson rekryteras till posten som produktchef. Han har mångårig erfarenhet inom e-handel och kommer närmast från tjänsten som produktchef på Bole.se. Tidigare har han även varit COO på numera Adlibrisägda Roligaprylar.se samt ansvarig för inkubatorsverksamheten på E-commerce Park i Helsingborg.

Annons
Annons

Samtidigt går Gents tidigare produktchef Jonathan Pramborn vidare inom företaget och blir Head of Retail. Han började sin karriär inom Gents som butikschef i en av företagets fysiska butiker och kommer nu att ansvara för bland annat expansion av just de fysiska butikerna, såväl nationellt som internationellt.

"Behöver omformera vårt lag"

Sist, men inte minst, tillsätts Henrik Bodin som AD och grafiskt ansvarig. Han är i dagsläget grafisk formgivare på Stockholms Auktionsverk, men kommer nu att ta på sig ledartröjan för att utveckla “all grafisk produktion och visualisering av Gents varumärke”, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Gents vd Jenny Rydhström är nöjd med nyrekryteringarna.

- Gents har en stark position på marknaden, där vi är ledande inom manlig skönhet och hygien i premiumsegmentet. För att säkra fortsatt tillväxt behöver vi omformera vårt lag och säkerställa att framtidens utmaningar matchas mot rätt person och rätt kompetens, säger hon i pressmeddelandet. 

Inför 2018 väntar nu “nya produkter och ytterligare förstärkning av organisationen”, uppger Gents.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!