Odd Mollys vd slutar – hon tar över jobbet

Vice vd:n avancerar.

I höstas kunde vi rapportera om varumärket Odd Molly, som tack vare en stark e-handel kunde visa upp en positiv utveckling. 

LÄS ÄVEN: Odd Mollys e-handel ökar starkt - butiker backar rejält

Annons

"En bransch i kraftig förändring"

Nu meddelar Anna Attemark, som har varit företagets vd sedan 2011, att hon väljer att kliva åt sidan för att “anta ett nytt operativt uppdrag utanför bolaget”. Vd-rollen kommer istället att övertas av Jennie Högstedt Björk, som i dag är Odd Mollys sortimentschef och vice vd.

- Odd Molly är ett unikt varumärke med en fantastisk potential. Jag ser fram emot att, tillsammans med övriga teamet, fortsätta utveckla vårt erbjudande i alla kanaler för både befintliga och nya marknader. Vi verkar i en bransch som just nu genomgår en kraftig förändring och jag triggas av utmaningen att hitta nya vägar för att lyckas under de förutsättningarna, säger hon i ett pressmeddelande.

Har vänt bolaget till plus

Jennie Högstedt Björk och Anna Attemark kom båda till Odd Molly under 2011, och har sedan dess arbetat tillsammans för att göra bolaget mer stabilt i vad som beskrivs som "en marknad i stor omvandling".

- Jag är väldigt stolt över den förändringsresa vi tillsammans genomfört på Odd Molly, och det är med stort vemod jag fattat beslutet att gå vidare från detta fantastiska team och Mollys unika livsstilskoncept. Samtidigt är jag övertygad om att det är rätt tillfälle för en ny kraft att ta vid efter mina snart sju år som VD. Att Jennie väljer att ta stafettpinnen gör beslutet lättare, säger Anna Attemark i en kommentar.

Anna Attemark har sex månaders uppsägningstid, men Jennie Högstedt Björk kommer att tillträda som vd senast i augusti 2018.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!