Över sex år i landet – nu börjar Amazon sälja varor

Klurig logistik?

Brasilien med över 200 miljoner invånare är förstås ett mer attraktivt mål än lilla Sverige, för vår vän e-handelsjätten Amazon. Faktum är att e-handlaren funnits i landet sedan 2012, då man öppnade sin digitala bokaffär.

LÄS ÄVEN: Amazon ger sig in i den Brasilianska djungeln

Annons
Annons

E-handlaren har, vad vi förstår, brottats med bland annat en dålig infrastruktur i landet. Detta i jakten på en fullständig lansering av det Amazon har att erbjuda. Det har tagit många år sedan öppningen 2012 innan man började att sälja fysiska varor.

2017 inledde dock Amazon sin marknadsplatssatsning i landet. Amazon började alltså släppa på andra e-handlare som kunde sälja sina varor på Amazons brasilianska sajt. E-handlaren själv var dock inte riktigt redo att sälja direkt till de brasilianska konsumenterna.

Vår största expansion i Brasilien

Detta ändras nu. På Amazon.com.br berättar Amazon stolt att det är dags för en riktig lansering.

- Vi är väldigt glada att meddela vår största expansion i Brasilien, skriver e-handlaren.

Företaget har uppenbarligen överkommit de hinder som tidigare hållit tillbaka satsningen. De visar även stolt upp det team som ska plocka och packa kundernas order. E-handlaren berättar att de kommer att erbjuda ett brett utbud av varor och fri frakt på order över 99 real, ungefär 240 kronor.

- Vi har lärt oss mycket hittills, men vi arbetar fortfarande som om det vore vår första dag i Brasilien. Vi kommer att arbeta hårt för att möta dina förväntningar, med stor stolthet i laget som vi har satt ihop. Vi är mycket glada över att ha dig här och hoppas att du kan njuta av det nya Amazon.com.br. Tack för att ni är våra kunder, skriver Amazon.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!