Partykungen hoppas galen fest kan locka nya kunder

I november firar nätbutiken Partykungen 5 år. En e-handel som vi skrivit om flertalet gånger och som startades som en 50-årspresent till grundarens kära mor. Nu firar butiken 5 år och håller i en stor fest som även ska fungera som marknadsföring.

Joel Svensson lanserade Partykungen i november 2009. Butiken var bland annat en present till hans mor som varit långtidsarbetslös och därmed fick ett jobb i den nya butiken.

Skickade kunder till konkurrenter

Annons

Redan 2009 försökte Joel sig på att agera evenemangsfixare när de i oktober skulle ha en releasefest för Partykungen.se.

Joel Svensson– Precis som många andra häftiga IT-företag kände vi oss tvungna att ha en releasefest för den nya webbshoppen. Det hela slutade dock i fiasko då vi fick rekommendera de inbjudna att köpa sina maskeraddräkter hos våra konkurrenter, på grund av att vi ännu inte hade lyckats få igång några betalsätt, berättar Joel Svensson, VD på Partykungen.

Eldkanoner i hemsökt lokal

Nu har Joel axlat ansvaret som festfixare ännu en gång men denna gång har de förstås betalsätten klara och gissningsvis mer resurser att lägga på evenemanget. Ett stort kalas står i alla fall för dörren, i Gävles äldsta och läskigaste hus, som även skall hjälpa till att marknadsföra butiken.

– I år vill vi slå på stort och ge Gävleborna en fest som dom sent kommer att glömma. Vi kommer bland annat hyra in mycket påkostade ljud- och ljuseffekter med bland annat häftiga eldkanoner, konfetti, kolsyregevär, LED-skärm och fullfärgslaser. Därtill kommer tre olika dansgolv och häftig scenografi att byggas på plats, säger Joel.

Varumärke och produkt

Halloweenfesten som går av stapeln den 1 november går förstås hand i hand med butikens inriktning med party och maskerad, och man hoppas kunna dra nytta av den i marknadsföringen.

– Vi har sett flera framgångsrika kollegor bygga upp sina företag utomlands just genom att anordna diverse event kring det dom säljer där besökaren inte bara exponeras för varumärket utan även på ett eller annat sätt kommer i direkt kontakt med produkterna som marknadsförs, i vårt fall maskeradkläder & tillbehör, förklarar Joel Svensson.

Annons

 

Källa: Press

Annons