Pierce siktar mot miljarden efter ännu ett toppår

2015 blev det bästa året i företagets historia. Nu siktar Pierce på att omsätta en miljard 2018.

Pierce AB, som säljer tillbehör och reservdelar till motorcyklar och snöskotrar, har haft en god tillväxt de senaste åren. I slutet av 2013 stod det klart att företagets nylanserade responsiva e-handelsplattform hade ökat konverteringen rejält.

Nu konstaterar bolaget att 2015 blev det bästa året i bolagets historia, med en omsättning på 342 miljoner kronor. Målet för 2018 är nu satt till en miljard i omsättning.

Annons

- Det kan låta kaxigt men jag är övertygad om att vi klarar det. Både tekniken och organisationen är anpassade för en kraftig expansion. Och efterfrågan på våra produkter växer ständigt. Utmaningen är inte att lyckas nå försäljningsmålen, det svåra är att göra det med lönsamhet, säger Daniel Petersen, VD Pierce AB.

Mesta försäljningen sker utomlands

Totalt har nu Pierce 31 e-handelsbutiker i 14 länder. 75 procent av försäljningen sker utanför Sverige. Företagets verksamhet är uppdelad på tre varumärken; 24MX, XLmoto och Sledstore.

Pierce grundades 2009 av Daniel Petersen och Stefan Rönn, som i dag är företagets verksamhetschef. 2011 öppnade Pierce sin första webbutik utanför Sverige.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!