Polarn O. Pyret lanserar kinesisk näthandel lagom till Singles Day

Den svenska barnklädeskedjan tar klivet in i Kina med hjälp av Alibaba och Tmall.

2012 lanserade Polarn O. Pyret, känt för sina randiga kollektioner, en internationell e-handel. Något som innebär att man förutom Sverige även når nätkunder runt om i Europa och USA.

Nu tar man ytterligare ett kliv i den digitala världen och rullar ut sina kläder i Kina med hjälp av marknadsplatsen Tmall.

Annons

– Lanseringen via Tmall är Polarn O. Pyrets första avstamp i Asien. Tmalls ägare Alibaba Group, är den största e-handelsplattformen för konsumentförsäljning i Kina, säger Thomas Hedström, VD Polarn O. Pyret

Vältajmad lansering

Lanseringen sker tillsammans med YueHan Trading, ett företag baserat i Shanghai som hjälper utländska varumärken och företag att ta sig in på den kinesiska marknaden. Passande nog sker lanseringen lagom till landets stora shoppingfest, Singles Day, som går av stapeln imorgon.

– Vi är oerhört stolta över att vara partner med Polarn O. Pyret i Kina då varumärkets premiumprodukter är en perfekt match med YueHans varumärkes- och produktfilosofi. Vi är extra glada över att lansera nätbutiken strax före Singles Day, säger Johan Aledal, VD YueHan Trading.

Annons