Porsche rullar ut ny e-handel för att stärka varumärket

Bilmärkets butik i Stockholm satsar på försäljning av brandingprodukter genom att lansera ny webbshop.

För att stärka företagets varumärke har Porsche Center Stockholm lanserat en ny e-handel som riktar sig till svenska konsumenter. I webshopen finns brandingprodukter i form av bland annat tröjor, jackor och kaffekoppar med Porsches logga till försäljning.

Porsche Center Stockholms nya webbutik ska enligt ett pressmeddelande ha fokuserat på en ren och tydlig produktsida, samt en design som är tänkt att öka konverteringen. Bakom e-handeln står reklambyrån Soluzions och leverantören Carismar.

Annons

- Vi är väldigt stolta över att vi tilldelades uppdraget och tycker såklart att det är jättespännande att arbeta med ett varumärke som Porsche. Hela vårt utvecklings och produktionsteam har arbetat väldigt hårt inför lansering och vi är väldigt nöjda över resultatet, säger Johan Carlmark, VD på Carismar.

Inga planer på att sälja bilar online

Enligt en undersökning som kom 2015 kan hälften av svenskarna tänka sig att köpa en bil på nätet. Men för närvarande får den som vill inhandla en Porsche fortfarande bege sig till en fysisk butik.

- I dagsläget går det inte att köpa bilar eller bildelar på sajten. Hur den långsiktiga planen ser ut kan jag inte svara på, säger Johan Carlmark.

Förtydligande: Det är Porsche Center Stockholm och inte Porsche eller Porsche Sverige som driver den nya webbshopen.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!