Posh Living vill växa på nätet – han blir ny VD

"Har viktiga erfarenheter från detaljhandelns alla led".

Inredningsföretaget Posh Living har tre fysiska butiker i Stockholmsområdet, men också en egen e-handel. Företaget kom under sitt senaste verksamhetsår upp i en omsättning på knappt 45 miljoner kronor, och det ska vara i e-handeln som den starkaste tillväxten sker.

Posh Living har under de senaste åren stadigt ökat sin omsättning, och för att säkra fortsatt tillväxt har bolaget nu satsat på en ny vd. Han heter Victor Malmqvist och kommer senast från inredningsbolaget Eightmood, där han bland annat ansvarade för varumärkeslanseringar i USA.

Annons
Annons

- Posh Living har utan tvekan Sveriges snyggaste möbel- och inredningsbutiker och det är verkligen ett privilegium att få jobba med så kreativa och duktiga människor. Mitt uppdrag är tydligt; att fortsätta öka försäljningen och att ta marknadsandelar genom att stärka Posh Livings varumärke och vårt unika koncept, säger Victor Malmqvist i ett pressmeddelande.

"En stark entreprenör"

Från Posh Livings sida är man säker på att Victor Malmquist kommer att vara starkt bidragande till företagets fortsatta utveckling. 

- Vi är oerhört glada och nöjda med rekryteringen av Victor, som har viktiga erfarenheter från detaljhandelns alla led, e-handel och ledning av ett bolag i kraftig tillväxt. Med Victor får vi in en stark entreprenör i bolaget som kommer att fortsätta utveckla organisationen och ha fokus på tillväxt i butik och på webben, säger Björn Frick och Barbro Berggren Pålman, grundare och ägare av Posh Living.

Utöver e-handeln och de fysiska butikerna, driver Posh Living sedan en tid tillbaka en inredningsverksamhet som riktar sig till både företag och privatpersoner.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!