Prisjakts lastbil ska visa vägen i Black Friday-djungeln

Jämförelsesajten öppnar "butik".

I går meddelade jämförelsetjänsten Prisjakt att många produkter faktiskt går upp i pris under Black Friday. Prisjakt gillar dock förstås shoppingdagen då den drar konsumenternas fokus till deras tjänst.

LÄS ÄVEN: 27% av produkterna går upp i pris på Black Friday

Annons
Annons

I sitt arbete med att locka in nya användare har Prisjakt nu lanserat “världens minsta största varuhus”, vilket helt enkelt är en liten lastbil. Lastbilen öppnade idag dörrarna på Götgatan 34 i Stockholm, där Prisjakts experter nu står och guidar Stockholmarna kring alla Black Friday-deals de kan göra på nätet.

- Under en reahögtid som Black Friday blir vår roll väldigt given, där vi kan uppmuntra konsumenten att kolla prishistoriken samt prisjämföra innan de handlar. På så vis hjälper vi dem att undvika både reabluffar och konsumtionshets där man handlar enbart för att det är en röd prislapp, säger Carl Vult von Steyern, Sverigechef på Prisjakt, i ett pressmeddelande.

"Ta plats i det fysiska rummet"

I “varuhuset”, det vill säga lastbilen, kan kunderna inte handla något utan det handlar enbart om att prisjämföra produkter som de är intresserade av att köpa.

- Att under Black Friday i och med pop-up-varuhuset ta plats i det fysiska rummet och hands on hjälpa konsumenten att prisjämföra under den pågående shoppingrundan känns därför riktigt bra för oss! säger Carl Vult von Steyern.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!