Proffsen slår sig ihop – ska nå miljarden med ny e-handel

Startar nytt företag med Instagramvänlig produkt.

Serieentreprenören och medieprofilen Isabella Löwengrip, som varit med och grundat bland annat e-handelsföretaget Löwengrip, och mobilskalsraketen iDeal of Swedens vd och grundare Joachim Lindström har slagit sig ihop. Duon ska genomföra ett nytt e-handelsprojekt inom området håraccessoarer, rapporterar Di Digital.

- Håraccessoarer har stått sig i alla tider. Vi ser budgetvarianter på Glitter och Åhléns, som ofta är gjorda för barn, eller exklusiva hårband från Versace och Gucci för 5 000-6 000 kronor. Det finns ett prisglapp däremellan, säger Isabella Löwengrip till nyhetssajten.

Annons
Annons

"E-handelsutveckling allra viktigast"

Det nystartade företaget heter Hermine Hold och blir enligt Di Digital Isabella Löwengrips 13:e i ordningen. Inom kort lanseras e-handeln som har fått samma namn. Exakt vad sortimentet kommer att bestå av återstår att se, men klart är att det är fullt fokus på e-handeln som gäller.

- Vi lever inte i en tid där man ska på mässor och trängas med återförsäljare. Det är i stället digital spridning på många marknader samtidigt som gäller och då är e-handelsutveckling allra viktigast, fortsätter Isabella Löwengrip.

Lindström, som ska ta rollen som strategisk rådgivare i det nya bolaget, har precis som Löwengrip använt sig av sociala medier för att nå nya kunder. Deras val att satsa på hårprodukter har att göra med att det är en produkt som - precis som till exempel mobilskal eller klockor - är tacksam att visa upp på Instagram.

LÄS ÄVEN: Från nystart i garaget till 70 miljoner på tre år

Vill bygga "nästa Daniel Wellington"

Ambitionen är att Hermine Hold ska slå internationellt och att omsättningen inom fem år ska vara uppe i en miljard kronor.

- Vi vill bygga "nästa Daniel Wellington" fast för håraccessoarer. De har redan bevisat att det går att bygga ett bolag snabbt med hjälp av sociala medier. Det är lätt att skicka håraccessoarer över hela världen och det finns alla förutsättningar att bygga ett globalt företag. Vi vill inte bara göra en nordisk resa, säger Isabella Löwengrip.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!