Retach vill förlänga väskornas liv och spara på miljön

Nätet den primära plattformen.

Sverige har fått en ny e-handel och ett nytt varumärke i Retach. Grundaren Kristine W. Lium berättar nu hur det hela startade.

- Retach är startad med en dröm om att ge nytt och förlängt liv till väskor som vi redan har. En dröm om att kunna variera väskor till olika kläder och anledningar. Ambitionen bakom Retach är att vi alla skall få skapa vår egna unika och individuella stil utan att behöva köpa nytt hela tiden, säger Kristine i ett mejl till Ehandel.se.

Annons
Annons

Den nya nätbutiken säljer egendesignade bag straps, alltså axelremmar för väskor. Tanken är att man enklare ska kunna variera sin väska och samtidigt slippa köpa nytt hela tiden. Det ska också bli lättare att skapa en unik och individuell väska.

- Du skall känna dig stolt av att bära en Retach bag strap på alla dina väskor, oavsett om de kommer från Gucci, Louis Vuitton eller Zara, säger Kristine.

"E-handel som huvudsaklig plattform"

Kristine är inte ensam med sin dröm om att förnya världens väskor, i sitt team har hon även med sig Anne Slaaen och André Wallenborg, som ska bidra med kunnande inom design och hantverk. Anne ska jobba med designen medan André ska säkra kvalitén.

Ett stort fokus sägs samtidigt ligga på miljötänket och produkterna ska vara tillverkade av återvunnet material eller material som blivit över i andra produktioner.

- Eftersom mycket av idéen handlar om att bidra till hållbarhet har vi en önskan om att fokusera på att ha vår sajt och e-handel som huvudsaklig plattform och försäljningskanal, säger Kristine.

Retach ska ha öppnat dörrarna till sin e-handel den 26 november 2018.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!