Royal Design bygger vidare på sitt multikanalkoncept

I november öppnar e-handelsaktören en ny flaggskeppsbutik i Mall of Scandinavia i Stockholm.

Royal Design öppnar i september en ny butik i Nacka Forum, Multikanalhandlarens tredje i Stockholm. Kort därefter är det dags för ytterligare en butik i samma stad. I november öppnar nämligen Royal Design en ny flaggskeppsbutik i Mall of Scandinavia.

– Royal Designs tillväxtstrategi på vår största och viktigaste marknad, Sverige, är att erbjuda ett heltäckande heminredningskoncept genom vårt egenutvecklade multikanalsystem e-tail, säger Hans Bengtsson, vd och koncernchef för Royal Design.

Annons

Tre nya butiker i år

Utöver detta har Royal Design sedan tidigare åtta butiker runt om i landet, samt en Rum21-butik i Göteborg. I slutet av året planerar man även att öppna ett nytt designhus i Jönköping.

– Våra nya designbutiker ska på ett inspirerande sätt visa och erbjuda ett brett sortiment så som vi vill att Royal Design ska presenteras som koncept och varumärke samtidigt som våra kunder sömnlöst ska kunna förflytta sig mellan våra olika försäljningskanaler på ett naturligt sätt, säger Hans Bengtsson.

Annons