Rusning till e-handlarens outlet – kan nå fler orter

"Hoppas kunna introducera liknande kampanjer".

Den 23 mars gick startskottet för Webhallens största utförsäljning hittills. Företaget bjöd då in till en "spring cleaning", då tusentals produkter skulle lämna Webhallens lagerhyllor till förmånliga priser.

Kan välja varor efter pris

Kampanjen går nu mot sitt slut och för att få lite extra fart under slutspurten valde Webhallen i förra veckan att komplettera sin övriga handel med att bygga om sin fysiska butik på Medborgarplatsen i Stockholm. I den tillfälligt ombyggda butiken, som Webhallen beskriver som en "shop-in-shop", kan man välja och vraka bland runt 450 produkter utifrån deras priser.

Annons
Annons

Vi tog kontakt med Webhallens marknadschef Anton Nilsson för att fråga hur företagets nya shop-lösning hade tagits emot av kunderna.

- Fottrafiken och försäljningen har ökat markant de senaste dagarna och vi är mycket nöjda med responsen vi har fått från våra kunder, samtidigt som vårt team dagligen justerar utbudet baserat på feedback, rapporterar han i ett mejl till Ehandel.se.

Första outlet-satsningen

Den pågående kampanjen är Webhallens första outletsatsning i sitt slag. Den kommer att avslutas den här veckan, men konceptet kan mycket väl komma att få en fortsättning.

- Vi ser definitivt att det finns underlag för att utveckla den här typen av utförsäljningskoncept. Ytan på Medborgarplatsen är väl lämpad för shop-in-shops, men vi ser samtidigt över butiksnätverket och hoppas kunna introducera liknande kampanjer på fler orter, avslutar Anton Nilsson.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!