Sail Racing vill engagera med sin globala E-handel

Svenska Sail Racing har sjösatt en internationell webbshop. Med sin nya sajt vill man inspirera och engagera och vi är beredda att hålla med om att de lyckats ganska väl. Med stora bilder och inspirerande texter har man skapat något som inte liknar en traditionell e-handel.

Med den nya e-handeln hoppas Sail Racing förstärka kundens upplevelse av varumärket och underlätta shoppingen. Webbplatsen och e-handelskonceptet är framtaget av digitala byrån Dallas Sthlm och Jetshop som tillsammans anpassat och utvecklat den till Sail Racings globala marknad.

– Den direktkontakt med kunder över hela världen som en webbshop ger är otroligt viktig för oss och vårt varumärke. Tillsammans med Jetshop och Dallas har vi gjort en lärorik resa och resultatet levererar högt över målen. Själva lösningen är perfekt anpassad till oss och våra befintliga system. Det ger oss kontroll och effektivitet från kundupplevelsen till hantering av lagersaldon, säger Andreas Lucaci, Digital Brand Manager på Sail Racing.

Annons

Engagerande och säljande kundupplevelse

Ambition har varit att bygga en sajt som integrerar varumärket, spännande innehåll och e-handelslösning på ett sömlöst vis. Man har valt att jobba med stora bilder, något som både vi på Ehandel.se och Arne på Posten kan uppskatta om det görs på rätt sätt.

– Vår lösning ska säkerställa att produkten, inspiration och kunskap alltid finns närvarande oavsett var du befinner dig på sajten. På det viset kommer kundupplevelsen att bli både engagerande och säljande, säger Joakim Kempff, grundare och ägare av digitala byrån Dallas Sthlm.

Men den nya e-handelsplattformen ska inte bara vara snygg och inspirerande. Den ska också vara totalintegrerad och anpassad till Sail Racings globala marknad. I grunden bygger den på Jetshops plattform Enterprise Commerce, med skräddarsydd design och gränssnitt.

– Enterprise Commerce matchar Sail Racing på alla nivåer från varumärkets image till företagets interna system för ekonomi och logistik. Teknisk integration och en maxad användarupplevelse för kunder i hela världen har varit de stora utmaningarna, säger Jetshops vd Christian Zanders.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!