Scandic stärker e-handeln med rekrytering från Ebay

Maria Andersson, med mångårig erfarenhet från Ebay, ska som ny e-handelschef ta hotellkedjans digitala närvaro till nästa nivå.

I april lanserade Scandic en ny digital plattform. En nysatsning på e-handel som hotellkedjan hoppas ska ge kundupplevelsen, försäljningen och konverteringen ett lyft. Nu fortsätter man sin digitalisering genom att rekrytera Maria Andersson som Director e-Commerce & Marketing inom Scandic-koncernen.

– Scandic har en stark e-handel idag och vi har en tydlig målsättning att stärka kundupplevelsen och öka vår tillväxt i digitala kanaler. Maria kommer med sin kunskap och erfarenhet från digital försäljning, produktutveckling och marknadsföring bli en stor tillgång för Scandic, säger Thomas Engelhart, Kommersiell direktör Scandic.

Annons
Annons

Åtta år på Ebay

Maria, som tillträder sin tjänst den 11 augusti, har under de senaste åtta åren haft en rad seniora positioner inom eBay i Sverige och får nu ett övergripande ansvar för att driva och vidareutveckla Scandics digitala marknadsföring och försäljning.

– Scandic har med sin nya webb och attraktiva erbjudanden en riktigt bra bas för att driva försäljning online. Jag ser mycket fram emot att tillsammans med teamet, och koordinerat med ländernas marknadsteam, vara med och lyfta Scandics digitala närvaro till nästa nivå, säger Maria Andersson.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!