Scandinavian Photo testar nya knep i fysiska världen

E-handlare med fysiska butiker blir allt fler. Det gamla postorderföretaget Scandinavian Photo öppnar nu sin sjätte med ett nytt koncept som ska locka fler kunder.

Häromveckan slog datorbutiken och multikanalhandlaren Inet upp portarna till en ny butik i Barkaby Handelsplats, Stockholm. Deras andra butik i Stockholmsområdet och den sjätte totalt, och sex verkar vara ett gångbart nummer.

Igår var det nämligen dags för Scandinavian Photo, som tidigare i år lanserade en ny e-handel, att öppna en butik på Sveavägen i centrala Stockholm. Butiken är koncernens sjätte i Norden och förutom ett nytt butikskoncept kommer man där även att erbjuda kurser och utbildningar.

Annons
Annons

Butiken rymmer även ett galleri där första utställare är gatufotograf Mats Alfredsson. Dessutom finns en välutrustad fotostudio som kunder har möjlighet att låna.

Fortsatt expansion

Scandinavian Photo, som startade med postorderförsäljning 1982, tog 1995 steget ut på nätet och har vunnit flera priser som årets e-handelsföretag. Idag finns man på nätet i Sverige, Norge samt Finland, och förutom fem butiker runt om i Sverige har man även en butik i Oslo, Norge.

– Den nya butiken i Stockholm är ett led i vår fortsatta expansion, och genom det centrala läget blir vi tillgängliga för både fler och nya kunder, säger Lars Bonander, koncernchef på Scandinavian Photo.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!