Scorett satsar på omnikanal och förnyar e-handeln

Ska "sudda ut gränsen mellan fysisk butik och e-handel".

Efter att ha drivit e-handel sedan 2011 är det nu dags för en makeover för skokedjan Scorett. Således väntar dels en omdaning av nätbutiken och en storsatsning för att implementera den ambitiösa omnikanalstrategin.

Ska förbättra omnikanalupplevelsen 

Ny plattform blir Jetshop, som beskriver Scoretts kommande e-handelsresa så här i ett pressmeddelande:

Annons

- Scorett har stora ambitioner att förbättra sin omnikanalupplevelse och att sudda ut gränsen mellan fysisk butik och e-handel. Det handlar om att alltid finnas tillgänglig för kunden med ett stort sortiment och snabba leveranser. E-handeln kommer vara helt integrerad med de fysiska butikerna - oavsett om det rör sig om en onlineorder man vill hämta i butik, eller att personalen kan lägga en hemleveransorder på en storlek som inte finns i butiken. Man kommer även att kunna visa ett utökat sortiment i mindre butiker genom uppkopplade instoreterminaler med fullsortiment från Scoretts e-handel.

Scorett Footwear AB är en av Sveriges största butikskedjor inom skor och accessoarer. Kedjan har förutom e-handeln ett 100-tal butiker runt om i landet.

Ehandel.se söker Scoretts VD Peter Blomquist för en kommentar.

Annons