Scoretts nya e-handel vinner pris för bästa nykomling

Northernspirit prisas för Årets satsning.

I mitten av mars kunde vi berätta att skoföretaget Scorett valt att satsa rejält på sin e-handel. Företaget hade redan tidigare meddelat att e-handeln skulle förnyas, men nu skulle de dessutom börja med Instashop och plattformen för e-handeln byttes till Jetshop.

LÄS ÄVEN: Scorett tar avstamp i Instashop och förnyad e-handel

Annons
Annons

Dessa förändringar har nu uppmärksammats på annat håll, visar det sig. Nu har Scorett nämligen belönats med Jetshop Awards pris i kategorin Årets nykomling. Priset delades ut under en tillställning som hölls igår kväll.

- 2018 års vinnare i kategorin Årets Nykomling går till en kedja som i sin omnikanal-strategi utnyttjar styrkan och räckvidden i sina fysiska butiker på ett föredömligt sätt – hela vägen från lager till slutkonsument. Design och navigering är uppenbart prioriterat och noga genomtänkt, vilket ger en härlig kundupplevelse från sök till köp - inte minst i mobilen, motiverade juryn beslutet.

Samtidigt får Northernspirit.com pris i kategorin Årets satsning, Hööks.se för Årets butik och Mio.se för Årets omnikanal. Samtliga vinnare förutom Mio är Jetshopkunder.

Samtidigt meddelar Jetshop att årets prisutdelning även slog besöksrekord.

- Vi slog alla rekord i år vad gäller antalet besökare och framförallt antalet e-handlare på plats under SEBC. 850 besökare och 480 personer på Jetshop Awards Dinner!

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!