Seamless och SEQR har tagit klivet in i USA

Den svenska betalningsappen SEQR är nu live på den amerikanska marknaden med flera nya handlare på väg in.

Betalningsleverantören Seamless, med sin mobila betalningstjänst SEQR, inledde nyligen ett samarbete med e-handelsleverantören E37. Nu är man i ropet igen after att ha lanserat sin betalningsapp, som gör det möjligt att betala både online och i butik, i USA.

Något som innebär att SEQR, som säger sig storsatsa på e-handeln, nu finns i totalt tio länder.

Annons
Annons

– Vi är väldigt stolta över att nu vara live i USA, det är en riktig fjäder i hatten. Vi har en expansiv tillväxtstrategi och den amerikanska marknaden är en viktig pusselbit med över 300 miljoner konsumenter, vilket stärker vår totala marknadsposition, säger Peter Fredell, VD på Seamless.

Tror sig ha lösningen

Etableringen på den amerikanska marknaden inleddes tidigare i år då Daniel Bessmert, general manager för SEQR i USA, åkte över för att bygga upp den amerikanska organisationen och sälja in betallösningen till partners och återförsäljare. Och han säger att företaget nu är strategiskt bra placerat med flera nya handlare på väg in.

– Många företag är intresserade av mobila betalningar. Alla har väntat på en mobil betalningslösning som kan genomföras enkelt och på ett kostnadseffektivt sätt. SEQR är den lösningen, säger Daniel Bessmert.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!