Skincity blev bästa e-handlare på Retail Awards 2016

Snabbväxande Skincity utsågs till årets e-handlare med anledning av bland annat sitt produktutbud och sin personliga kundresa.

På Retail Awards delar Dagens Handel tillsammans med Svensk Handel varje år ut priser till butiker som lyckats lite extra bra under året som gått. Under en festlig tillställning på Münchenbryggeriet i Stockholm fick skönhetsbutiken Skincity i går ta emot priset för Årets e-handel.

Av juryns motivering att döma har Skincity under året gjort bra ifrån sig på flera plan:

Annons
Annons

- Med ett luftigt och fräscht gränssnitt, en enkel och personlig kundresa, ett förstklassigt utbud av produkter och ett kompletterande och produktnära innehåll erbjuder årets bästa e-handlare 2016 en upplevelse som räcker långt längre än köpet på nätet.

Många återkommande kunder

Under 2015 ökade Skincity sin försäljning från 63 till 119 miljoner kronor. Mikael Kjellman, VD, har tidigare sagt till Ehandel.se att framgångarna bland annat beror på att företaget lyckats skaffa sig så lojala kunder.

- De blir nöjda och återkommer. Vi brukar säga internt att vi behandlar våra kunder med silkesvantar. Så är det verkligen.

Förra året tog Apoteket hem priset för årets e-handel på samma gala. 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!