Sneakersnstuff bäst på e-handel under Habits Modegala

Under gårdagens modegala prisades sneakersnstuff för sin framgångsrika multikanalstrategi och förmågan att nå ut till en nischad publik.

Under torsdagskvällen var det dags för Habits modegala som i år arrangerades för nionde gången i ordningen. Galan ägde rum på restaurang K-märkt i Stockholm och under kvällen delade modebranschtidningen ut priser i 12 kategorier, samt ett hederspris.

Förra året var det Grandpa.se som drog på smilbanden när utmärkelsen Årets E-handel/Omnikanal delades ut, i år var det Sneakersnstuff som hamnade överst på pallen med motiveringen:

Annons

”Sneakersnstuff prisas för att lyckas nå ut till en nischad världspublik. Bolagets multikanalstrategi är framgångsrik. Beviset är stark tillväxt och god lönsamhet.”

Nyöppnad butik i Paris

Sneakersnstuff grundades 1999 av Peter Jansson och Erik Fagerlind och bolaget har idag butiker i Stockholm, Malmö, London och nyligen öppnades en ny butik i Paris på 95 Rue Réaumur.

Det i kombination med en sömlös kundupplevelse, en väl fungerande mobilsajt och sin närvaro i sociala medier gjorde att Sneakersnstuff kammade hem priset före kategorins övriga nominerade Acnestudios.com, Bubbleroom, Kappahl och MQ.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!